چاپ

❓ در دوره شیوع ویروس کورونا چقدر باید ورزش کنید؟ ✅ با توجه به اهمیت‌یافتن فاصله‌گذاری اجتماعی (Social Distancing) در کاهش انتقال ویروس کورونا COVID-19، ورزش‌کردن افراد حرفه‌ای و آماتور تحت تأثیر قرار گرفته است. ورزش‌کردن موجب افزایش دوپامین و کاهش استرس در افراد می‌گردد.
✅ ورزش‌کردن بسیار زیاد یا بسیار کم هر دو می‌توانند مضر باشند. دانشمندان به این پدیده آماری منحنی J شکل می‌گویند. پژوهش‌ها می‌گویند ورزش‌کردن می‌تواند روی سیستم ایمنی بدن مؤثر باشد.
✅ ایمنی ناشی از ورزش‌کردن به پاسخ سیستمیک (تمام بدن) و مخاطی (پوشش مخاطی مجرای تنفسی) در برابر عوامل عفونی مربوط است که از منحنی J شکل تبعیت می‌کند. ✅ یک مطالعه بزرگ نشان داده است که ورزش‌کردن ملایم تا متوسط (حدوداً سه‌بار در هفته) خطر مرگ را در طی طغیان آنفلوانزا در هنگ‌کنگ در سال ۱۹۹۸ کاهش داده است. این مطالعه نشان داد که افرادی که ورزش نمی‌کردند یا زیاد ورزش می‌کردند، در معرض خطر مرگ بالاتری قرار داشتند. ✅ پژوهش‌هایی روی موش نشان می‌دهد که ورزش‌کردن سه بار در هفته، ۲ تا ۳ ماه قبل از بیماری موجب آمادگی بهتر سیستم ایمنی در مقابل بیماری می‌گردد. ✅ شواهد اندکی در موش‌ها نشان می‌دهند که ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش‌کردن در طول روز، پس از آلوده‌شدن به ویروس آنفلوانزا می‌تواند شانس بقا را افزایش دهد.
✅ به‌طور کلی پیشنهاد می‌شود در دوران قرنطینه به‌صورت ملایم تا متوسط (۲۰-۴۵ دقیقه) تا سه بار در هفته ورزش کنید و تناسب اندام خود را حفظ کنید. از تماس فیزیکی بپرهیزید و موارد بهداشتی از جمله شستن دست‌ها را فراموش نکنید. از ورزش‌کردن شدید نیز باید بپرهیزید. ارسالی از استاد میلاد هاشمی   
مجموعه: اخبار
بازدید: 113
اشتراک گذاری:
FaceBook  Twitter  Google Plus
No Internet Connection